bijna een week weg! - Reisverslag uit Bonnievale, Zuid-Afrika van Ellen Tiemersma - WaarBenJij.nu bijna een week weg! - Reisverslag uit Bonnievale, Zuid-Afrika van Ellen Tiemersma - WaarBenJij.nu

bijna een week weg!

Door: ellentiemersma

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Bonnievale

En toen was het alweer dinsdag, wat gaat de tijd toch snel! Maar ik wil jullie ook niet vervelen met elke dag een blog, dan denken jullie nog dat ik niks beters te doen heb;)

Ik wil ten eerste even zeggen dat ik alle reacties op mijn blogs heel leuk vind!! Fijn om te horen dat iedereen zo mee leeft :)

Ik zal eerst vertellen van mijn weekend. Dat was gelukkig niet zo druk, tijd om bij te komen van m’n enorme jetlag haha. Zaterdag was het heel erg mooi weer (hoewel je dat niet verwacht als je ’s morgens vroeg met 10 graden in de auto stapt) en dat kwam goed uit, omdat we naar een rugby toernooi tussen Bonnievale en Rawsonville gingen. Rugby is hier eigenlijk de eerste sport, zoals voetbal dat in Nederland is. Leuk om te zien hoe fanatiek iedereen is, en Bonnievale won ook nog met 19 tegen 5!=) Maar ik heb vooral genoten van het heerlijke zonnetje, het was denk ik wel 25 graden!

Zondag hadden we een familie bbq, dus ik dacht eens even lekker uit te slapen, maar toen ik onder de douche stond werd ik geroepen: we moesten gaan! Oeps, bleek het een bbq-lunch te zijn.. Dus ik was weer eens te laat (voor de verandering haha :p) Vond het wel even eng in zo’n grote onbekende groep, maar iedereen was heel aardig. Van het Afrikaans verstond ik niet zoveel, maar echt iedereen spreekt goed Engels hier! Daarna ging ik samen met Heidi naar een oudere vrouw toe die ook een project voor jongeren heeft lopen in Bonnievale, om wat dingen te overleggen. Ik mocht voor het eerst autorijden! Ik weet dat ik een hele goeie chauffeur ben in Nederland (;)), maar het was toch wel even wennen hier. Je moet niet alleen links rijden, maar ook de verkeersregels zijn anders én je zit aan de andere kant in de auto! Als ik mn automatische piloot probeerde te negeren en ging het eigenlijk heel goed!

Maandag ben ik gaan kijken op het andere project van die oudere vrouw, Lammershoes. Zij vangen vooral kinderen van 3-6 jaar op en geven ook les. Heel leuk en schattig om te zien! In de pauze was ik steeds omringd door een stuk of 10 donkere kindjes die allemaal over mijn haren wilde aaien, omdat het ‘zo lang en zacht’ was, haha! Ik heb best wel heftige verhalen over die kinderen gehoord, en het verbaasd me elke keer weer hoe die kinderen zo vrolijk kunnen doen. Het is echt bijzonder dat er mensen zijn die met zo weinig steun van de regering een project zoals dit op willen zetten, en er zoveel tijd in willen steken terwijl ze er (bijna) niks aan verdienen!

Vandaag was het heel slecht weer, dus er waren geen kinderen op het Bonnie People, die lagen allemaal in bed!:p (zouden wij ook moeten doen met regen..) Ik ben met Heidi mee geweest naar een vergadering van de Rotary Club, dat zijn allemaal welgestelde mensen die elke week samen komen en dan praten over fondsen die ze steunen en interessante sprekers uitnodigen. Deze keer was het op een wine farm in Robertson, waar de wijnboer (natuurlijk onder het genot van verschillende wijnen) wat over zijn wijnproductie vertelde. Er zitten ook 2 gepensioneerde artsen bij de Rotary Club waar ik mee heb gepraat en nu mag ik morgen met hen mee naar The Red Cross War Memorial Children’s Hospital in Kaapstad!!=) Echt heel gaaf, ik ben benieuwd! Ik blijf t/m donderdag in Kaapstad en dan mag ik ook ergens slapen bij een contact van een ander lid van the Rotary Club. Ik heb wel al gehoord dat het zo druk is in dat ziekenhuis dat ze waarschijnlijk niet veel tijd voor me hebben, dus dat achter iemand aan mag rennen :p Ik heb er wel zin in, dat zal wel een bijzondere ervaring worden! Maar dat horen jullie wel weer in de volgende blog ;)

Liefs, Ellen

Ps. Oja, het zelfgebakken brood is erg lekker!;)

  • 23 Augustus 2011 - 17:26

    Fleur:

    Wauw ellen wat super gaaf allemaal! Goed geregeld, meekijken in t Hospital ;)
    Haha zie t al helemaal voor me, alle kindjes die aan je blonde haren willen zitten! Geniet ervan meid! Liefs!,x

  • 23 Augustus 2011 - 17:44

    Maaike Rabouw:

    hey ellen,

    leuk hoor om allemaal te lezen wat je zo doet. ik zal je blijven volgen ook als je elke dag een verslag stuurt :P

    liefs maaike

  • 23 Augustus 2011 - 18:08

    Robin:

    Ellie Bellie!!

    Wat cool om te horen! Leuk dat je ook bij allemaal verschillende projecten kan helpen. Neem je een Ajax Capetown shirt voor me mee (A)

  • 23 Augustus 2011 - 18:08

    Pur&Tom:

    Ha tjika! Haha ik zie je al rennen door dat hospital achter de artsen aan. Sportief bezig daar! ;) Het klinkt sowieso alsof je echt al een hoop hebt gedaan & een hoop mensen hebt ontmoet. :o & 't klinkt gelukkig ook alsof je het naar je zin hebt daar!

    Hopelijk stapelen de bijzondere, leuke, grappige, indrukwekkende, ontroerende etc etc ervaringen zich op. & hopelijk beschrijf je ze allemaal in je reisverslagen. :D Heel veel plezier in ieder geval morgen!
    Liefs, pur&tom

    Ps: Wow dapper dat je daar ook hebt rondgecrosst in een autootje! Kennen ze je nu allemaal daar, een reputatie opgebouwd als chauffeur? Of eerder een reputatie opgebouwd daar bij de wijnboer? ;) In ieder geval heb je al indruk gemaakt op de kids daar met je lange zachte lokken haha. Lief!

  • 23 Augustus 2011 - 19:13

    Elske:

    Hoi Ellen,

    Eindelijk heb ik even tijd om je blogs te lezen :) Het klinkt allemaal echt supergaaf daar en wat een geweldige ervaring dat je mee mag lopen in het ziekenhuis (of misschien wel rennen ;) ).

    Ja ze zullen je wel bijzonder vinden daar met je blonde haar :p Dat heb je in sommige landen in Europa al maar laat staan in Afrika :p

    Geniet ervan daar!! xxx

  • 23 Augustus 2011 - 20:04

    Menno Vergunst:

    Hoi Ellen,

    Bedankt voor de foto van Heidi, dan heb ik eindelijk in beeld wie dat nu is. Haha. Nu zou ik graag een foto willen zien van Lammershoes of van het stadhuis van Kaapstad.

    Veel plezier verder,
    Groetjes van,
    Menno Vergunst

  • 23 Augustus 2011 - 21:25

    Loes En Ton:

    Hoi Ellen
    Wat een hoop leuke dingen komen er voorbij in een paar dagen. En wat lief, die foto van jou met je nieuwe vriendinnetjes. Zij blijven en jij komt over een tijdje weer naar je "sjieke kamer"
    Gelukkig smaakt het brood!
    liefs Loes en Ton

  • 23 Augustus 2011 - 21:30

    Irene En Ton:

    Super dat je al zo'n kans krijgt om naar Kaapstad te gaan en daar wie weet toch al ervaringen op te doen. Meid, wat een kansen om dit mee te mogen maken. De kids zijn prachtig om te zien, wat een leuke snoetjes. Tot mails en geniet ervan. Veel liefs

  • 24 Augustus 2011 - 07:38

    Papa En Mama:

    Heerlijk om te lezen dat het goed gaat met je. We hebben twee dagen niets kunnen lezen omdat door Frankrijk aan het rijden waren, dus toen hier vanmorgen om negen uur de receptie open ging stonden we al op de stoep! Heel veel liefs van ons XX

  • 24 Augustus 2011 - 12:57

    Christel :

    Hoi Ellen,
    Nou je hoeft je niet te vervelen zo te lezen! Leuke foto's, geeft ons het gevoel een beetje met je mee te reizen :)
    Geniet van alle nieuwe ervaringen en het zelfgebakken brood.
    Veel liefs en een lach van Kasper, Freek en Christel

  • 26 Augustus 2011 - 09:19

    Tante Astrid:

    Hoi Ellen
    Geweldig wat je allemaal al meegemaakt en gezien hebt, wel heftig volgens mij als je die kindjes ziet, wat een schatjes he. Ik vind het heel leuk om jouw reis verslag te volgen, ben benieuwd naar het volgende. Nou meid, veel succes!

    liefs,
    tante Astrid

  • 07 Oktober 2011 - 08:49

    ********************:

    ******************************************************************************************************************

  • 07 Oktober 2011 - 08:49

    ********************:

    ******************************************************************************************************************

  • 07 Oktober 2011 - 08:50

    ********************:

    ******************************************************************************************************************

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Bonnievale

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2011

Dag Afrika

27 September 2011

Verven en op safari!

19 September 2011

vogelnestjes & 4-op-een-rij

14 September 2011

Lang weekend Somerset West & Cape Town

05 September 2011

dag 19 in Bonnievale
Ellen

Actief sinds 07 Aug. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 21955

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 21 Oktober 2014

Paramaribo

17 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Zuid-Afrika

Landen bezocht: